måndag 27 april 2015

Long long time again...

Tjiihoo!

Jag lever även om det är väldigt långt emellan gångerna jag skriver här. År 2015 betyder iaf kommande mål och projekt. Jag måste kämpa en hel del för att uppnå dem, men jag ska göra det och det är det som är det viktigaste! Jag har tagit ett beslut de senaste dagarna  och det får vara min målbild inför framtiden. Hoppas jag klarar det:)

Barnen mår bra och allt flyter. Utvecklingssamtal hos Kevins lärare häromdagen och återigen är jag stolt Vilken kille!

Jack är inte sämre han! Så otroligt fin den lilla killen, Han imponerar varje dag.

Hur har jag fått så fina perfekta ungar?

För övrigt är det ganska mycket i maj månad. Typ varenda dag är planerad. Men men det blir snart juni och då ser det bättre ut:)

Jobbet tar upp en stor del av mitt liv nu både då jag jobbat ( så klart) och när jag är ledig. Det är väldigt oroligt inom landstinget nu och att 25 st har sagt upp sig och går innan sommaren från akuten gör det absolut inte bättre.

Är det värt allt slit man lägger ner? ibland undrar jag. JAg kan säga helt ärligt att jag börjar bli trött på människor.

Jag vill inte känna mig trött på människor efter 4 år som ssk inom landstinget. Jag vill inte det, men ibland gör jag verkligen det. Jag jobbar inte på akuten i Västerås. Jag jobbar på en stor vårdcentral i Västerås, där folk söker för fleråriga besvär, nagelträng och små sticksår. När jag väl står på trauma-rummet och koomprimerar ett hjärta, så får jag där efter skäll av den med nageltrång som har väntat i flera timmar??! Vartfan är egenvården och vården på väg? Jag skäms över den okunniga och egoistiska människan! JAg gör det och det står jag för alla dagar i veckan!

Annars är allt ok., i  fall att ni undrar:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar